2015. november 3., kedd

Kössünk kötőkereten- avagy jön a hideg, brrrrrr

Jó régen jártam erre, de azt látom,hogy töretlen a bejegyzések népszerűsége,amelyet ezúton is köszönök nektek kedves olvasók!

Itt van az ősz, és nekem ilyenkor már 3. éve,hogy eszembe jut a bekuckózás és a munka a fonalakkal, persze a munka nem a legjobb szó rá.
Idén is ez történt velem, és mivel a legkisebb gyerkőcnek még nem volt téli sapkája,hát elővettem a kötőkeretet és kerestem a kabátjához színben passzoló fonalat és egy este nekiestem, szerencsére hamar készen van, igaz hálás készíteni.



Ez az a bizonyos kötőkeret, melyet a Prym bocsát piacra, és 4 méretben kapható egy szettben és hozzá kapunk kötőhorgot,amely horgolótűvel is helyettesíthető,illetve varrótűt is.

Ha valaki még most találkozik ezzel először, muszáj megjegyeznem,hogy a kör alak nem befolyásolja az elkészíthető darabok formáját, azaz nemcsak sapka készíthető rajta,hanem takaró,sál,zokni, babaruha, de még táska is. A meghatározó a tüskék egymástól való távolsága illetve a tüskék száma, ami befolyásolja az elkészült darabot.

Ma már nagyon sok segítséget kapunk az interneten, akár angol tudás nélkül is megnézhetünk 1-1 videót a Youtube csatornán, ha annyit beírunk,hogy loom knitting, bőséges választékból választhatjuk ki a nekünk tetszőt. A minap olvastam,hogy Amerikában egy 92 éves bácsi is szivesen használja és készít vele dolgokat. Szóval sosem késő megtanulni. Csak bátorítani tudok mindenkit.

A Pinteresten én magam is gyűjtöm az ehhez szükséges hasznos infókat, itt található:
Pinterest tábla a körkötéshez


Esti tévézés közben jó kis móka



A fenti képen körkötött darabot,sapkát készítettem. A lentin síkkötöttet,sálat.




Ezek a darabok a legegyszerűbb mintával készültek. Természetesen lehet bonyolítani tetszés szerint, ugyanúgy lehet ezzel is lustakötést,rizskötést , bordázott vagy csavart mintát készíteni.

Mára ennyit a körkötésről.

Köszönöm,hogy benéztél!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése